Terug

Bewonersconsulent Energie

Ben jij iemand die energie krijgt van het ondersteunen en adviseren van mensen, moeiteloos kan schakelen tussen verschillende klantvragen en ervaring heeft binnen de woningcorporatiesector? Bij Celsias zijn we op zoek naar een gedreven Bewonersconsulent Energie die klaar is om het verschil te maken.

 

Wie wij zijn?

Celsias is een energie-exploitant die al ongeveer 5 jaar actief is. Ons hoofddoel is om duurzame energie te leveren, wat betekent dat we warmte of koude leveren aan huishoudens.

Onze klanten zijn in feite twee groepen: ten eerste zijn er onze opdrachtgevers, zoals woningcorporaties en Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) en ten tweede zijn er de bewoners van de woningen van onze opdrachtgevers die wij bedienen. Aan deze bewoners wordt de keuze geboden: ofwel nemen ze energie af van ons, ofwel huren ze een klimaatinstallatie van Celsias. De energie leveren we via ons eigen energienetwerk. Om energie van ons te ontvangen, sluit de bewoner een energiecontract af met Celsias. Ook hebben bewoners de optie om een klimaatinstallatie van ons te huren, waarvoor ze een vast bedrag per maand betalen.

De bewoner is dus eigenlijk klant van zowel de woningcorporatie als van Celsias. Het is belangrijk om bewoners goed te begeleiden, zowel voordat ze in de nieuwe woning intrekken als tijdens de exploitatiefase (wanneer wij energie aan de klant leveren). Of bewoners nu kiezen om een klimaatinstallatie te huren of energie van ons af te nemen, vragen zijn er altijd. Daarin speel jij straks een belangrijke rol!

 

Wat ga je doen?

Als Bewonersconsulent Energie verzorg jij de communicatie en begeleiding van onze klanten in onze nieuwbouwprojecten. Je bent de motor achter onze klanttevredenheid.

Vanaf het allereerste moment dat een woning wordt opgeleverd, sta jij paraat om direct mee te denken met de woningcorporaties over de communicatie met de bewoners. Jouw missie is helder: onze klanten ondersteunen en adviseren, waarbij je zowel face-to-face als aan de telefoon werkt. Of je nu als spreker optreedt tijdens bewonersavonden over onze duurzame installaties, of bewoners bijstaat bij complexe vraagstukken over facturatie en energielevering, jouw doel is altijd hetzelfde: elke klant tevreden stellen.

Met een scherp oog voor rechtvaardigheid onderzoek je ook klachtenmeldingen en werk je proactief aan verbeteringen van onze dienstverlening. Dit omvat het doen van voorstellen voor verandering, zoals het optimaliseren van ons storingsproces, maar ook bijvoorbeeld het online klantenportaal “Mijn Celsias”, waar bewoners kunnen inloggen in hun eigen omgeving.

  • Je neemt actief deel aan projecten in de exploitatiefase, waardoor het jou in staat stelt om de klantsituatie goed te begrijpen en overtuigend te communiceren.
  • Je werkt nauw samen met verschillende afdelingen binnen Celsias, waarbij je als spin in het web zorgt voor een zorgvuldige communicatie tussen klant en Celsias.
  • Je gaat samenwerken met onder andere woningcorporaties en Verenigingen van Eigenaars (VvE’s) om communicatie met bewoners soepel te laten verlopen.
  • Je draagt bij aan een positieve en duurzame relatie met onze bewoners door middel van effectieve communicatie en ondersteuning.

 

Wat breng je mee?
  • Een HBO werk- en denkniveau;
  • Beschikbaarheid van 32 tot 40 uur per week;
  • Ervaring in bewonersbegeleiding en/of klantenservice;
  • Een goed luisterend oor: jouw manier van communiceren met de bewoners zorgt ervoor dat er vertrouwen ontstaat, zonder dat je de vraagstukken uit het oog verliest;
  • Een enthousiaste, empathische, en pragmatische houding met sterke communicatieve skills, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Durf en daadkracht: je stelt kritische vragen en staat stevig in je schoenen om de kunst van de-escalatie te beheersen;
  • Een positieve mindset die het beste in jou en anderen naar boven haalt;
  • Doelgerichtheid en probleemoplossend vermogen zijn jouw geheime wapens;
  • Je bent een teamspeler, maar je kan ook uitstekend zelfstandig werken.

 

Wat staat er tegenover?

Bij Celsias vieren we successen en heerst er een cultuur van gelijkwaardigheid, openheid en inzet. Je werkt in een ambitieus en gezellig team waar ruimte is voor humor en discussies op inhoud. Tussen € 2.500,- en € 3.500,- bruto per maand (o.b.v. een 40-urige werkweek) bieden wij jou een bedrijfseigen CAO met een flexibele pensioenregeling en mogelijkheden voor een auto van de zaak. We nodigen je graag uit voor een gesprek om de mogelijkheden te bespreken.

  • 32-40-Urige werkweek;
  • Een gevarieerde en uitdagende functie waarin geen enkele dag hetzelfde is, met volop ruimte om jezelf verder te ontwikkelen;
  • Gelijkwaardige bedrijfscultuur met daverende humor;
  • 25 vakantiedagen, 13 ADV dagen en 8% vakantiegeld.

 

Wanneer kun je starten?

We streven ernaar om deze positie zo snel mogelijk in te vullen. Dus ben jij klaar om jouw carrière een boost te geven? Grijp dan nu deze kans en solliciteer direct. Wij kijken ernaar uit om jouw sollicitatie te ontvangen en meer te weten te komen over jou.

Heb je vragen over de functie of de sollicitatieprocedure? Aarzel dan niet om contact op te nemen met Bella Rosa, onze HR Recruiter. Dat kan het beste via een mail naar werkenbij@celsias.nl of telefonisch via 088 6068500. We streven ernaar om binnen 2 werkdagen na ontvangst van je sollicitatie een reactie te geven.

 

Wacht niet langer, reageer nu en ga next level in je carrière!

Is dit jouw baan?

Laat dan snel van je horen!

  • Selecteer op welke vacature je wilt reageren.
  • Max. bestandsgrootte: 32 MB.
  • Max. bestandsgrootte: 32 MB.
  • Deel hier je LinkedIn profiel